EKOAKCJA NA ŚREDNIOWIECZNEJ IMPREZIE – ROZPOCZYNA SIĘ XX FESTIWAL SŁOWIAN I WIKINGÓW!
W najbliższy weekend, w dniach 1 – 3 sierpnia, w mieście Wolin, Carlsberg Polska organizuje EKOakcję pod hasłem „Daj śmieciom kosza”, podczas jednego z największych i unikalnych wydarzeń na skalę Polski oraz Europy – XX Festiwalu Słowian i Wikingów 2014. W ramach akcji edukacyjnej uczestnicy tej widowiskowej imprezy będą zachęcani do dbałości o czystość terenów zielonych i rekreacyjnych oraz do zbiórki zużytych opakowań. Organizacja Odzysku KOBA zadba o proekologiczne przetworzenie odpadów zebranych podczas EKOakcji.
Sponsorem głównym imprezy, przyciągającej od lat tysiące turystów polskich i zagranicznych oraz pasjonatów dawnych nadbałtyckich kultur, jest już po raz szesnasty marka Bosman, z portfela Carlsberg Polska.
Carlsberg Polska, mając świadomość pozostawianych przez uczestników imprez plenerowych zużytych opakowań, będzie podczas Festiwalu promować
ekologiczną postawę wobec otoczenia.
Zaśmiecane tereny zielone i rekreacyjne psują estetykę miejsca i stanowią często zagrożenie dla środowiska i ludzi. Celem akcji „Daj śmieciom kosza” jest wykształcenie w uczestnikach imprezy zachowań przyjaznych środowisku i tym samy sprzątania po sobie. W inicjatywę zaangażowani są także wolontariusze firmy Carlsberg Polska.
Pracownicy – wolontariusze firmy Carlsberg Polska będą nie tylko przypominać o sprzątaniu po sobie zużytych opakowań, ale także propagować rozważną konsumpcję alkoholu, rozdając przy tej okazji opaski z napisem „Drink Responsibly”. Środki wypracowane przez wolontariuszy zostaną przeznaczone na rzecz potrzebujących pracowników i ich rodzin.
W ramach EKOakcji firma zorganizuje punkt oddawania zużytych opakowań – EKOstrefę. Wysprzątane przez uczestników festiwalu podczas akcji opakowania zostaną proekologicznie przetworzone przez Organizację Odzysku KOBA, potwierdzając, żezużyte opakowania nie są odpadem, ale cennym surowcem.
W zamian za wysprzątane i przyniesione do EKOstref puszki i kubki po wypitym piwie, uczestnicy Festiwalu otrzymają gadżety, m.in. ekolatarkę czy matę słomianą, idealną do siedzenia na trawie.
W ramach akcji przygotowano także EKOkonkursy z nagrodami. Akcja „Daj śmieciom kosza” będzie komunikowana za pomocą ulotek rozdawanych podczas Festiwalu, plakatów i bannerów.
Z EKOakcją gościliśmy na wielu ogólnopolskich imprezach i wydarzeniach. Dotychczasowe rezultaty akcji i ogromna liczba zebranych, zużytych opakowań pokazują, że ludzie nie są obojętni na środowisko, chętnie wspierają proekologiczne działania i jednocześnie dobrze się przy tym bawią. Mamy nadzieję, że i podczas tego historycznego widowiska na Wyspie Wolin zaszczepimy w uczestnikach EKOpostawę – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
Organizatorem imprezy jest Urząd Gminy w Wolinie.
HISTORIA EKO AKCJI „DAJ ŚMIECIOM KOSZA” I REKORDOWE ZBIÓRKI OPAKOWAŃ
Akcja jest realizowana przez Carlsberg Polska od 2010 roku, odbywała się podczas wielu dużych imprez plenerowych i koncertów, m.in. takich jak: Dni Miast, Przystanek Woodstock, Euro 2012, koncerty Metallica i Iron Maiden. Jej celem jest apelowanie o nieśmiecenie na terenach zielonych, rekreacyjnych i zachęcanie do sprzątania po sobie. Uczestnicy imprez w ramach EKOakcji zbierają kubki i puszki po wypitym piwie z terenu wydarzenia, w zamian otrzymując symboliczne upominki.
Po raz pierwszy EKOakcja została zorganizowana w 2010 r. podczas letnich imprez, wówczas zebrano łącznie ponad 100 tys. kubków po piwie. Podczas ubiegłorocznych koncertów w EKOStrefach Carlsberga zebrano ponad 5 ton opakowań po piwie.
Informacje dodatkowe:
Wolontariat pracowniczy – Pomóż nam pomagać
„Pomóż nam pomagać” to program wolontariatu pracowniczego Carlsberg Polska, realizowanego od 2011 roku podczas imprez sponsorowanych przez Carlsberg Polska. W ubiegłym roku w programie wzięło udział 60 pracowników, w tym z regionu marki Bosman, tj. zachodniopomorskiego. Prowadzili oni edukację ekologiczną oraz apelowali o odpowiedzialną konsumpcję alkoholu.
W tym roku program jest realizowany podczas trzech dużych imprez wspieranych przez marki z portfela Carlsberg Polska, w tym podczas Festiwalu Słowian i Wikingów. Środki wypracowane przez wolontariuszy w ramach programu zostaną przeznaczone na rzecz potrzebujących pracowników i ich rodzin. Dodatkowo od czterech lat z inicjatywy pracowników Browaru Okocim i przy udziale ich rodzin odbywają się wiosenne porządki zielonych terenów wokół browaru.
Carlsberg Polska w trosce o środowisko
Odpowiedzialność za środowisko stanowi jeden z priorytetów polityki CSR
w Carlsberg Polska. Firma podejmuje liczne działania mające na celu minimalizowanie wpływu browarów i biur na otoczenie, m.in. poprzez racjonalne gospodarowanie mediami i odpadami (z nastawieniem na recykling) oraz edukację ekologiczną wśród pracowników, klientów i konsumentów.
Carlsberg Polska zachęca konsumentów do segregacji opakowań
i odnoszenia butelek zwrotnych do punktów handlowych
Konsekwentnie od 2010 roku firma promuje także segregację bezzwrotnych opakowań szklanych oraz zachęca do odnoszenia butelek zwrotnych do sklepów, współpracując z partnerami handlowymi i Organizacją Odzysku KOBA. W tym roku Carlsberg Polska rozpoczęła kampanię dedykowaną butelce zwrotnej „Weź mnie w obroty”, której partnerem merytorycznym jest Fundacja Nasza Ziemia. Celem kampanii jest stworzenie pozytywnego trendu związanego z oddawaniem butelek zwrotnych do sklepu oraz zwiększenie wiedzy Polaków na temat ekologicznego charakteru butelki, możliwości jej wielokrotnego wykorzystania, a tym samym zatroszczenie się o środowisko naturalne.
Carlsberg Polska doceniana za działania CSR
Wieloletnie i konsekwentne działania firmy w zakresie ochrony środowiska oraz proekologiczne akcje adresowane do konsumentów doceniły uznane organizacje, m. in.: Polska Izba Ekologii, Fundacja Partnerstwo dla Środowiska, Panteon Polskiej Ekologii, Fundacja Wokulski oraz Wydawnictwo Ecomanager – organizator konkursu „EKOodpowiedzialni w biznesie”.