Pilsweizer podsumowuje I kwartał – wzrosty sprzedaży o 130 proc., rozbudowa dystrybucji, nowe produkty

Browar Pilsweizer mocno zwiększył sprzedaż piwa w I kwartale 2015 r. – wzrosła ona w stosunku do I kwartału 2014 aż o 130 proc. Po wprowadzeniu na rynek w marcu
nowego piwa Femme Fatale – ciemnego, dolnej fermentacji – browar planuje kolejną premierę na lato; tym razem będzie to piwo
górnej fermentacji. Dynamicznie poszerzana jest dystrybucja ponadregionalna – po niedawnym rozpoczęciu współpracy z Carrefourem browar stale ją rozwija, a w czerwcu po razpierwszy piwa Pilsweizer zagoszczą w hipermarketach Carrefour w całej Polsce, w ramach cyklicznej akcji „Festiwal Piwa!”.
PILSWEIZER LOGO
Sprzedaż browaru w I kwartale br. sięgnęła wartości 0,8 mln zł. Co ważne, po osiągnięciu progu rentowności na koniec 2014 roku, browar od I kwartału kolejnego roku kontynuuje dobre wyniki jeśli chodzi o wypracowywany zysk netto – pierwsze trzy miesiące obecnego roku zamknie na plusie (zysk netto na poziomie 70 tys. zł).

 – Po tym jak w 2014 r. osiągnęliśmy próg rentowności, zamykając cały rok na plusie po raz pierwszy w najnowszej historii browaru, czyli licząc od momentu zakupienia przez nas browaru Grybów w 2005 roku, kontynuujemy dobrą passę. Pierwszy kwartał roku nie jest bynajmniej szczytem sezonu, a wręcz w skali roku jest to tradycyjnie najsłabszy kwartał, więc tym bardziej cieszą nas takie wyniki. Porównanie wyników rok do roku dobrze pokazuje trendy i dynamikę wzrostu biznesu, a tę nazwałbym „co najmniej zadowalającą”. Sprzedaż browaru wzrosła o 130 proc. w stosunku do I kwartału ub.r. i jesteśmy przekonani, że także kolejne kwartały będą bardzo dobre, a cały rok 2015 rekordowy, zarówno dzięki rozwojowi sprzedaży dotychczasowych piw, jak i wprowadzaniu na rynek kolejnych nowości  – mówi Andrej Chovanec, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Browaru Pilsweizer.

Wprowadzone w I kwartale br. na rynek Femme Fatale to pierwsze ciemne piwo produkowane przez browar, który w ofercie ma teraz już 14 rodzajów tego trunku, jednak do tej pory były to piwa wyłącznie jasne.

Kolejną nowość wprowadzimy na rynek już wkrótce. Tym razem będzie to piwo górnej fermentacji, idealne na sezon letni – zapowiada Andrej Chovanec – Mówiąc o kluczowych planach chciałbym też zwrócić uwagę na to, że stale rozbudowujemy naszą dystrybucję ponadregionalną. W ub.r. udało nam się po raz pierwszy doprowadzić do sytuacji, w której nasze piwo jest już obecne w całej Polsce, teraz naszym celem jest zwiększenie tego „nasycenia”. Dużo obiecujemy sobie m.in. po rozwijającej się współpracy z siecią Carrefour. W czerwcu będziemy obecni z piwami Pilsweizer w akcji „Festiwal Piwa!”, w 49 największych hipermarketach tej sieci w całym kraju.

W całym roku 2014 roku sprzedaż browaru wzrosła o 55 proc. w stosunku do roku 2013 i osiągnął  on próg rentowności, po raz pierwszy zamykając rok finansowy dodatnim zyskiem netto, na poziomie 0,4 mln zł. W 2014 r. Browar Pilsweizer przeprowadził też proces całościowego rebrandingu. Złożyły się na niego m.in. nowy całościowy system identyfikacji wizualnej browaru, nowe logotypy zarówno jeśli chodzi o markę browaru, jak i piw; zmiana i ujednolicenie nazw poszczególnych piw i ich etykiet, wprowadzenie jednej marki parasolowej PILSWEIZER oraz stworzenie kilku głównych linii produktowych, wyróżnionych dodatkowo kolorystyką butelek.

Browar Pilsweizer jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka.

W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych – w 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa Pilsweiser (obecnie PILSWEIZER). W roku 2009  r. powstała firma Pilsweiser S.A., a Browar Pilsweizer jest obecnie jedynym browarem regionalnym w Małopolsce i na Podkarpaciu. W planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek Spa (które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru).

 

 

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *