Heineken wykonał pierwsze selfie z kosmosu
Dla uczczenia współpracy z kultową marką filmów o Jamesie Bondzie, Heineken właśnie opublikował pierwsze na świecie selfie z kosmosu, wykonane przez satelitę krążącą na orbicie okołoziemskiej. Zdjęcie zrobiono ponad 200 specjalnym gościom z całego świata, w tym z Polski, podczas unikalnego eventu „Spyfie”, który miał miejsce na Zaporze Hoovera w okolicach Las Vegas.
Spyfie, czyli selfie godne szpiega Jej Królewskiej Mości, to kulminacyjny punkt międzynarodowej kampanii marketingowej marki Heineken. Jedną z jej składowych elementów był casting do pierwszego selfie z kosmosu, przeprowadzony za pośrednictwem portalu Instagram na całym świecie.
Aby zrealizować to przedsięwzięcie, marka nawiązała współpracę z UrtheCast — firmą specjalizującą się w wykonywaniu zdjęć powierzchni Ziemi w technologii Ultra HD. Spyfie zrobiono przy użyciu aparatu zainstalowanego na satelicie Deimos-2, przy pomocy kamery Iris w technologii ultra HD, ulokowanej na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Orbitująca na wysokości 600km nad ziemią, satelita Deimos-2 wykonała przybliżenie na wybraną lokalizację i zrobiła spektakularne zdjęcie z kosmosu. To ujęcie zostało potem przetworzone tak, aby uzyskać maksymalne zbliżenie na każdego z uczestników.
W wydarzeniu udział brało ponad 200 szczęśliwców, w tym m.in.: zwycięzcy castingu, partnerzy, zaproszeni goście specjalni oraz przedstawiciele mediów z całego świata. Z Polski w wydarzeniu uczestniczyli goście wybrani w ramach castingu. Ponadto, do udziału w wyprawie Spyfie, Heineken zaprosił również Natalię Siwiec — modelkę i celebrytkę, która urodą dorównuje nie jednej dziewczynie Bonda oraz youtuberów: szarmanckiego niczym sam James Bond — Karola Paciorka oraz Marka Hoffmanna, znanego jako AdBuster, któremu żadna akcja marketingowa i reklamowa nie umknie uwadze, zwłaszcza tak spektakularna jak Spyfie. Każdy uczestnik wyprawy miał niepowtarzalną możliwość opublikowania swojego selfie z kosmosu na własnych kanałach społecznościowych, jako jedynej w swoim rodzaju pamiątki z wydarzenia Spyfie.
— Celem kampanii związanej z filmem Spectre było zaproszenie każdego z nas do skosztowania ekscytującego świata Jamesa Bonda. Cieszymy się, że właśnie to osiągnęliśmy. — tłumaczy dyrektor Global Heineken Sponsorship, Hans Erik Tuijt — Ta misja przyświecała wszystkim podjętym przez nas działaniom: udostępniliśmy fanom niepublikowane wcześniej materiały z planu zdjęciowego Spectre za pomocą butelek z limitowanej Bondowej serii, na Facebooku opublikowaliśmy reklamę z Danielem Craigiem zanim trafiła na mały ekran, a punktem kulminacyjnym był właśnie unikalny event Spyfie. Ta kampania będzie naszym nowym punktem odniesienia dla naszych kolejnych globalnych akcji promocyjnych. — dodaje Tuijt.
— Nic podobnego na taką skalę nie było wcześniej dokonane, dlatego kiedy przedstawiciele Heinekena opowiedzieli nam o pomyśle na selfie z kosmosu, byliśmy zachwyceni możliwością udostępniania naszej technologii do tworzenia tego kawałka historii. — tłumaczy Scott Larson, CEO UrtheCast,— Wydarzenia takie jak Spyfie prezentują możliwości satelity Demois-2 w naprawdę wyjątkowy sposób. Uwydatniają też, co potrafią nasze kamery w połączeniu z technologiami internetowymi oraz to, jak możemy ich używać do kreatywnej współpracy wyznaczającej nowe trendy.
Spectre to 24. film o przygodach Jamesa Bonda, który jest wynikiem współpracy Albert R. Broccoli’s EON Productions, Metro-Goldwyn-Mayer Studios oraz Sony Pictures Entertainment. Światową premierę miał 26. października w Wielkiej Brytanii, a na ekranach polskich kin pojawi się 6 listopada. Produkcja już osiąga ogromny sukces kasowy na prawie każdej szerokości geograficznej, w której miała swoją premierę. W Wielkiej Brytanii Spectre pobił rekord frekwencji podczas premiery oraz zdobył największy tygodniowy przychód kasowy w historii brytyjskiej kinematografii.
Współpraca Heinekena ze światem filmów Jamesa Bonda obejmuje już siedem filmów — od Jutro nie umiera nigdy z 1997 roku po najnowszy Spectre.
Heineken jest jedną z najbardziej cenionych międzynarodowych marek piwa. Butelki w charakterystycznej zielonej butelce dostępne są niemal w każdym sklepie na całym świecie. W Polsce produkowany jest przez Grupę Żywiec. Heineken jest piwem jasnym, o zawartości alkoholu 5 procent. Swoją nazwę zawdzięcza twórcy oryginalnej receptury – Gerardowi Aadrianowi Heinekenowi, który opracował ją w 1869 roku. Więcej informacji na temat historii piwa i marki Heineken można znaleźć na stronie www.heineken.pl
Grupa Żywiec S.A. to największy i najbardziej atrakcyjny* pracodawca w branży piwnej, zatrudniający 4500 osób i jeden z czołowych producentów piwa w Polsce. Firma powiązana jest z Grupą HEINEKEN, największym producentem piwa w Europie. Grupa Żywiec w 2013 roku sprzedała ponad 11 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu Browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Brackim Browarze Zamkowym w Cieszynie. Poprzez sieć prawie 50 oddziałów handlowych i blisko 900 przedstawicieli działających w całym kraju spółka oferuje 26 różnych piw kilkudziesięciu tysiącom partnerów
biznesowych i milionom konsumentów. Marką flagową firmy jest Żywiec – jedno z największych polskich piw eksportowych (obecne dzisiaj w ponad 40 krajach), sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najważniejszych marek spółki należą też Heineken, Desperados, Warka, Tatra, Specjal, Strong i Leżajsk. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna). Spółka prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Paulaner, Affligem) oraz polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter, Warka Radler). Grupa Żywiec jest jedyną spółką spośród największych producentów piwa notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie zadebiutowała 24.09.1991 r. Więcej informacji o firmie: www.grupazywiec.pl
EON Productions Limited oraz Danjaq LLC to spółki w pełni kontrolowane przez rodzinę Broccoli/Wilson i będące jej własnością. Danjaq to spółka z siedzibą w USA, będąca współwłaścicielem (wraz z Metro-Goldwyn-Mayer Studios) praw autorskich do nakręconych już filmów o Jamesie Bondzie i sprawująca kontrolę nad produkcją oraz światową sprzedażą kolejnych. EON Productions z siedzibą w Wielkiej Brytanii to spółka powiązana z Danjaq zajmująca się produkcją filmów o Jamesie Bondzie. Seria o agencie 007 to najdłuższa historia filmowa realizowana od 1962 r., w ramach której powstały już dwadzieścia trzy filmy. Michael G Wilson i Barbara Broccoli zastąpili w tej działalności Alberta R. Broccoli pseud. Cubby, a na swoim koncie mają jedne z największych hitów z serii o Bondzie, m. in. CASINO ROYALE, QUANTUM OF SOLACE i SKYFALL. Dwudziesty czwarty film o agencie pt. SPECTRE znajduje się obecnie w fazie postprodukcji.
Metro-Goldwyn-Mayer to czołowa firma w branży rozrywkowej zajmująca się głównie produkcją i światową dystrybucją filmów i treści telewizyjnych. Spółka może się poszczycić jednym z największych światowych zbiorów wysokiej jakości filmów oraz treści telewizyjnych. Ponadto MGM inwestuje w krajowe i międzynarodowe kanały telewizyjne oraz jest większościowym udziałowcem i dystrybutorem United Artists Media Group (UAMG). Więcej informacji na stronie www.mgm.com.
Sony Pictures Entertainment (SPE) jest spółką zależną Sony Entertainment Inc., podmiotu powiązanego z japońską Sony Corporation. Działalność globalna spółki SPE obejmuje produkcję, zakup i dystrybucję telewizyjną, sieci telewizyjne, tworzenie i dystrybucję treści cyfrowych, eksploatację studiów nagraniowych oraz rozwój nowych produktów, usług i technologii rozrywkowych. Więcej informacji na stronie http://www.sonypictures.com.
Film SPECTRE został wyprodukowany przez Eon Productions Alberta R. Broccoli, Metro-Goldwyn-Mayer Studios i Sony Pictures Entertainment, a wyreżyserował go zdobywca Oskara Sam Mendes. Główną rolę gra Daniel Craig, który w agenta 007 wciela się już po raz czwarty.
Zaszyfrowana wiadomość z przeszłości kieruje Jamesa Bonda na niebezpieczną misję do Mexico City i Rzymu, gdzie spotyka Lucię Sciarra (Monica Bellucci) – piękną i niebezpieczną wdowę okrytego złą sławą kryminalisty. Bond przenika na tajne spotkanie, gdzie dowiaduje się o istnieniu zabójczej organizacji zwanej SPECTRE. W tym samym czasie w Londynie, Max Denbigh (Andrew Scott), nowy szef Centrum Bezpieczeństwa Narodowego (Centre for National Security), poddaje w wątpliwość działania Bonda, stawiając pod znakiem zapytania działalność MI6, która jest kierowana przez M (Ralph Fiennes). Bond potajemnie werbuje Moneypenny (Naomie Harris) I Q (Ben Whishaw) aby pomogli mu w odszukaniu Madeleine Swann (Léa Seydoux), córki jego starego nemesis – Mr White’a (Jesper Christensen), który może być w posiadaniu wskazówki niezbędnej do rozbicia przestępczych powiązań SPECTRE. Madeleine, jako córka zabójcy, rozumie Bonda o wiele lepiej od innych. Podczas gdy Bond zbliża się do trzonu SPECTRE, zdaje sobie sprawę, że istnieje swego rodzaju połączenie pomiędzy nim a wrogiem, którego ściga (w tej roli Christoph Waltz). Za reżyserię odpowiada Sam Mendes, za produkcję Michael G. Wilson i Barbara Broccoli, scenariusz napisał John Logan, Neal Purivs, Robert Wade i Jez Butterworth, na podstawie historii opracowanej przez Johna Logana, Neala Puriva i Roberta Wade’a.
UrtheCast Corp. jest firmą technologiczną z Vancouver, która jako pierwsza na świecie uzyskała streamowany z przestrzeni kosmicznej kolorowy obraz Ziemii w rozdzielczości Ultra HD. Pracując z uznanymi firmami z sektora kosmicznego z całego świata, UrtheCast zbudowało, przetransportowało i zainstalowało kamerę Ultra HD „Iris”, która wkrótce zacznie nadawać obraz z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS). Na pokładzie Stacji znajduje się także Medium Resolution Camera („MRC”) która osiągnęła gotowość do nadawania w 2014 roku. Dzięki pomocy Hiszpanii UrtheCast posiada także satelity Deimos-1 i Deimos-2, które pracują pod wspólną nazwą jako Deimos Imaging. Zapis wideo i zdjęcia, które zostaną zarejestrowane przez kamery w kosmosie będą przesłane do naziemnych stacji. Następnie zostaną wyświetlone na internetowej platformie UrtheCast, skąd zostaną również wysłane do partnerów i klientów firmy. Kamery UrtheCast zapewnią filmy w rozdzielczości Ultra HD oraz zdjęcia, które pozwolą monitorować środowisko, pomoc humanitarną, wydarzenia kulturalne, rozwój upraw rolniczych itd. Akcje UrtheCast są dostępne na giełdzie papierów wartościowych w Toronto (Toronto Stock Exchange) pod nazwą „UR”.
*Grupa Żywiec jest najbardziej atrakcyjnym pracodawcą w branży FMCG wg badania Randstad Polska z marca 2013 r. przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie 7000 Polaków.