CASTLE PARTY W RYTMIE EKO – EKOAKCJA Z PIASTEM NA ROCKOWYM FESTIWALU

eko1W dniach 18 – 20 lipca br. Carlsberg Polska organizuje na festiwalu rocka gotyckiego Castle Party w Bolkowie EKOakcję pod hasłem „Daj śmieciom kosza”. Carlsberg Polska będzie zachęcać do dbałości o czystość terenów zielonych i rekreacyjnych oraz do zbiórki zużytych opakowań. Wszyscy aktywni uczestnicy festiwalu będą nagradzani. Organizacja Odzysku KOBA zadba o proekologiczne przetworzenie odpadów zebranych podczas EKOakcji.

Castle Party w Bolkowie to jeden z największych festiwali rocka gotyckiego w Europie, który przyciąga co roku kilka tysięcy uczestników z Polski i z zagranicy. Sponsorem Festiwalu jest marka Piast należąca do Carlsberg Polska.

Po imprezach, piknikach i grillach urządzanych w plenerze pozostawiane są często zużyte opakowania, zaśmiecając tereny zielone i rekreacyjne, psując estetykę miejsca i stanowiąc niejednokrotnie zagrożenie dla środowiska i ludzi.

Celem akcji „Daj śmieciom kosza” jest wykształcenie w uczestnikach imprezy zachowań przyjaznych środowisku. W inicjatywę zaangażowani są także wolontariusze firmy Carlsberg Polska.

EKOakcja „Daj śmieciom kosza” stanowi zachętę dla uczestników Festiwalu Castle Party do dbałości o czystość miejsc rekreacyjnych i tym samym – sprzątania po sobie. W ramach akcji firma zorganizuje punkt oddawania zużytych opakowań – EKOstrefę. Zebrane podczas akcji opakowania zostaną przetworzone przez Organizację Odzysku KOBA, co pokazuje, żezużyte opakowania nie są odpadem, ale cennym surowcem.

W zamian za przyniesione do EKOstref kubki po wypitym piwie, uczestnicy Festiwalu otrzymają gadżety, m.in. ekolatarkę czy matę słomianą, idealną do siedzenia na trawie.

W ramach akcji przygotowano także EKOkonkursy z nagrodami. Akcja „Daj śmieciom kosza” będzie komunikowana za pomocą ulotek rozdawanych podczas Festiwalu, plakatów i bannerów.

WOLONTARIAT PRACOWNICZY PODCZAS EKOAKCJI
I ODPOWIEDZIALNA KONSUMPCJA PIWA

Pracownicy – wolontariusze firmy Carlsberg Polska będą nie tylko przypominać
o sprzątaniu po sobie zużytych opakowań, ale także propagować rozważną konsumpcję alkoholu, rozdając przy tej okazji opaski z napisem „Drink Responsibly” w kolorze czarnym, który dominuje na festiwalu w klimacie gotyckiego rocka.

Środki wypracowane przez wolontariuszy zostaną przeznaczone na rzecz potrzebujących pracowników i ich rodzin.

Ekoakcja „Daj śmieciom kosza” gościła już na wielu imprezach. Organizujemy ją od ponad czterech lat, obserwując duże zainteresowanie i entuzjazm wśród jej uczestników. Ogromne ilości zebranych opakowań w EKOstrefach stanowią  dowód na to, że jesteśmy coraz bardziej świadomi wpływu naszych działań na środowisko. W tym roku również na Castle Partypokazujemy, że można się bawić w rytmie eko, pamiętając o odpowiedzialnej postawie wobec środowiska – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.

HISTORIA EKO AKCJI „BĄDŹ FAIR WOBEC ŚRODOWISKA. DAJ ŚMIECIOM KOSZA” I REKORDOWE ZBIÓRKI OPAKOWAŃ

Akcja jest realizowana przez Carlsberg Polska od 2010 roku, odbywała się podczas wielu dużych imprez plenerowych i koncertów, m.in. takich jak: Dni Miast, Przystanek Woodstock, Euro 2012, koncerty Metallica i Iron Maiden. Jej celem jest apelowanie o nieśmiecenie na terenach zielonych, rekreacyjnych i zachęcanie do sprzątania po sobie. Uczestnicy imprez w ramach EKOakcji zbierają  kubki i puszki po wypitym piwie z terenu wydarzenia.

Po raz pierwszy Ekoakcja została zorganizowana w 2010 r. podczas letnich imprez,  wówczas zebrano łącznie ponad 100 tys. kubków po piwie. Podczas ubiegłorocznych koncertów w EKOStrefach Carlsberga zebrano aż ponad 5 ton opakowań po piwie.
Carlsberg Polska doceniana za działania CSReko2
Informacje dodatkowe:

Wolontariat pracowniczy – Pomóż nam pomagać

„Pomóż nam pomagać” to program wolontariatu pracowniczego Carlsberg Polska, realizowanego od 2011 roku podczas imprez  sponsorowanych przez Carlsberg Polska. W ubiegłym roku w programie wzięło udział 60 pracowników, w tym z regionu marki Piast, tj. Dolnego Śląska. Prowadzili oni edukację ekologiczną oraz apelowali o odpowiedzialną konsumpcję alkoholu.

W tym roku program będzie realizowany podczas trzech dużych imprez wspieranych przez marki z portfela Carlsberg Polska, w tym podczas Castle Party w Bolkowie. Środki wypracowane przez wolontariuszy w ramach programu zostaną przeznaczone na rzecz potrzebujących pracowników i ich rodzin. Dodatkowo od czterech lat z inicjatywy pracowników Browaru Okocim i przy udziale ich rodzin odbywają się wiosenne porządki zielonych terenów wokół browaru.

Carlsberg Polska w trosce o środowisko

Odpowiedzialność za środowisko stanowi jeden z priorytetów polityki CSR
w Carlsberg Polska. Firma podejmuje liczne działania mające na celu minimalizowanie wpływu browarów i biur na otoczenie, m.in. poprzez racjonalne gospodarowanie mediami  i odpadami (z nastawieniem na recykling) oraz edukację ekologiczną wśród pracowników, klientów i konsumentów.

Carlsberg Polska zachęca konsumentów do segregacji opakowań
i odnoszenia butelek zwrotnych do punktów handlowych

Konsekwentnie od 2010 roku firma promuje także segregację bezzwrotnych opakowań szklanych oraz zachęca do odnoszenia butelek zwrotnych do sklepów,  współpracując z partnerami handlowymi i Organizacją Odzysku KOBA . W tym roku Carlsberg Polska rozpoczęła kampanię dedykowaną butelce zwrotnej „Weź mnie w obroty”, której partnerem merytorycznym jest fundacja Nasza Ziemia. Celem kampanii jest stworzenie pozytywnego trendu związanego z oddawaniem butelek zwrotnych do sklepu oraz zwiększenie wiedzy Polaków na temat ekologicznego charakteru butelki, możliwości jej wielokrotnego wykorzystania, a tym samym zatroszczenie się o środowisko naturalne.

Wieloletnie i konsekwentne działania firmy w zakresie ochrony środowiska oraz proekologiczne akcje adresowane do  konsumentów doceniły uznane organizacje, m. in.: Polska Izba Ekologii, Fundacja Partnerstwo dla Środowiska, Panteon Polskiej Ekologii, Fundacja Wokulski oraz Wydawnictwo Ecomanager – organizator konkursu „Ekoodpowiedzialni w biznesie”.

 

 

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *