Carlsberg Polska na 6. Targach CSR
Firma Carlsberg Polska po raz kolejny dołączyła do grona wystawców Targów CSR, organizowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Podczas tegorocznej 6. edycji, Carlsberg zaprezentuje działania z obszaru ekologii oraz odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.
Targi CSR to największe w Polsce wydarzenie poświęcone społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonemu rozwojowi. Tegoroczna,
6. edycja wydarzenia odbędzie się 17 listopada w Galerii stadionu PGE Narodowego w Warszawie. Tematem przewodnim będzie edukacyjna działalność biznesu.
Carlsberg Polska na stoisku nr 12 zaprezentuje działania podejmowane
w ramach strategii zrównoważonego rozwoju, skupiając się na dwóch obszarach: ekologii oraz odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.
Butelka zwrotna a środowisko naturalne
Carlsberg Polska od trzech lat prowadzi ekologiczną kampanię edukacyjną dla konsumentów „Weź mnie w obroty” (www.wezmniewobroty.pl, www.facebook.com/kampaniawezmniewobroty). Celem działań jest zbudowanie wśród konsumentów nawyku zwracania butelek do sklepów i uświadomienie, że jest to element ekologicznego stylu życia. Rotacja butelek zwrotnych na linii browar – sklep – konsument jest ważna, ponieważ dzięki temu oszczędza się zasoby naturalne zużywane do produkcji szkła. W Polsce butelka rotuje jedynie 8-12 razy, a powinna co najmniej 20.
Na stoisku Carlsberg uczestnicy Targów CSR będą mogli zapoznać się
z filmami o butelce zwrotnej oraz otrzymać materiały edukacyjne na ten temat. Atrakcją stoiska będzie konkurs dotyczący butelki zwrotnej.
Do wygrania, oprócz upominków firmowych, zaplanowano także nagrodę główną, nawiązującą do idei recyklingu: 2-miesięczny kurs renowacji i tapicerki prowadzony przez organizację Wióry Lecą, pozwalający nadać drugie życie meblom i innym przedmiotom.
Jasne Strony Piwa
Na Targach CSR Carlsberg będzie także zachęcać do odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Firma pokaże, w jaki sposób można dbać o kulturę konsumpcji piwa jako towarzysza spotkań w gronie przyjaciół i znajomych oraz trunku, który doskonale można łączyć z różnymi potrawami. Na odwiedzających stoisko czekać będzie m.in. niedostępna w sprzedaży książka: „Jasne Strony Piwa”. Znajduje się w niej wiele unikalnych informacji na temat piwa, jego gatunków, sposobów podania i kompozycji kulinarnych. Poza tym edukacja będzie prowadzona poprzez broszury i upominki nawiązujące do idei odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.
Zrównoważony rozwój częścią strategii Carlsberg
W firmie obowiązuje Kodeks Etyki, w tym roku podpisana została także Karta Różnorodności. Carlsberg jest laureatem Białego Listka CSR Polityki, zajmuje 5. miejsce w swojej kategorii w Rankingu Odpowiedzialnych Firm Dziennika Gazety Prawnej. Carlsberg jest również aktywnym członkiem Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. Firma przykłada dużą wagę do tego, aby wszystko, co robi i komunikuje promowało odpowiedzialną konsumpcję alkoholu.
– Cieszymy się, że możemy po raz kolejny wziąć udział w Targach CSR, które są świetną okazją do podzielenia się naszym doświadczeniem i poznania dobrych praktyk wdrażanych przez inne firmy. Udział w Targach CSR jest kontynuacją dialogu z interesariuszami, naszymi konsumentami oraz przedstawicielami polskiej branży CSR. Mocno wierzymy, że biznes powinien pełnić ważną rolę w procesie edukacji społeczeństwa
i upowszechnianiu idei zrównoważonego rozwoju w różnych aspektach życia. – powiedziała Izabela Wejcht, CSR & PR Manager Carlsberg Polska.
Zapraszamy do odwiedzenia stron: