PROMOCJA EKOLOGICZNA DEDYKOWANA BUTELCE ZWROTNEJ

WSPÓLNA AKCJA „DBAJ O PRZYRODĘ A KRÓL GÓR CIĘ WYNAGRODZI” FIRM CARLSBERG POLSKA
I DELIKATESÓW CENTRUM W 150 SKLEPACH

Trwa wspólna akcja ekologiczna firm Carlsberg Polska i Delikatesów Centrum w 150 wybranych sklepach sieci w województwach małopolskim, podkarpackim i mazowieckiem. Celem inicjatywy z udziałem marki Harnaś, promocja-ekologiczna1dostępnej w butelce zwrotnej, jest budowanie świadomości ekologicznej wśród konsumentów w zakresie właściwego postępowania z opakowaniami szklanymi wielokrotnego użytku
i zachęcanie ich do odnoszenia butelek do sklepu. Tegoroczna, V edycja akcji „Dbaj o przyrodę a król gór cię wynagrodzi” trwa do 7 września 2014 r. lub wyczerpania nagród.
Ta cykliczna akcja zwraca uwagę na fakt, że poprzez oddanie butelki zwiększamy możliwość wielokrotnego wykorzystania szklanego opakowania, zamiast produkcji nowego, do wytworzenia którego zużywa się energię i surowce.
W całej Polsce krąży obecnie prawie 400 mln butelek zwrotnych. Zaprojektowane z myślą o ochronie środowiska, mogłyby zostać użyte ponownie przynajmniej 20 razy. Tymczasem obecnie jedna szklana butelka trafia do obiegu – między sklepem a jej ponownym napełnieniem – średnio 8–12 razy.
W ramach akcji z ekologicznym przesłaniem konsumenci otrzymują za 20 zwróconych butelek specjalne, atrakcyjne nosidełko, wielokrotnego użytku na 6 butelek zwrotnych – idealne do przenoszenia tych opakowań do sklepu. Z kolei w zamian za zakup 10 piw Harnaś, które jest dostępne na rynku w butelce zwrotnej, otrzymują wielofunkcyjny otwieracz.
Spośród sklepów Delikatesy Centrum, objętych akcją, zostanie wybranych 10 zwycięskich sklepów, które otrzymały największą liczbę punktów za zaangażowanie w ekologiczną promocję. Nagrody finansowe zostaną ufundowane przez organizatorów, do wykorzystania – podobnie jak w latach ubiegłych – na rzecz lokalnych społeczności.
Szklana butelka zwrotna to bardzo ekologiczne opakowanie, którego potencjał w Polsce nie jest w pełni wykorzystywany. Poprzez tę akcję podkreślamy, że oddawanie butelek zwrotnych to korzyść dla środowiska i dla nas. W tym roku w ramach promocji przygotowaliśmy dla konsumentów m.in. modne i praktyczne nosidełko, które – mamy nadzieję – będzie przypominać o drobnym, ale znaczącym dla środowiska geście zwracania butelek do sklepów – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.

Z firmą Carlsberg Polska już piąty raz organizujemy edukacyjną akcję, dzięki której rośnie świadomość ekologiczna naszych klientów. Sklepy naszej sieci Delikatesy Centrum stanowią nierozerwalną część lokalnych społeczności, dlatego oprócz edukowania, przekazujemy zwycięskim punktom finansowe nagrody, które dedykowane są lokalnym społecznościom. Zaangażowanie w ich życie jest wpisane w nasze wartości – mówi Waldemar Jezierski, Menedżer ds. Relacji z Franczyzobiorcami.

Ekologiczna akcja promocyjna firm Carlsberg Polska i Delikatesów Centrum z Grupy Eurocash „Dbaj o przyrodę a król gór cię wynagrodzi” jest komunikowana – na poziomie sklepów – za pomocą bannerów, wobblerów, plakatów. Ponadto, w sklepach są dystrybuowane ulotki edukacyjne, promujące zwrot opakowań szklanych do punktów handlowych – z myślą o ochronie środowiska.

Dodatkowe informacje:

Akcja promocyjna Carlsberg Polska i Delikatesów Centrum organizowana jest od 2010 roku. Pierwsza edycja akcji odbyła się w 50 sklepach sieci Delikatesy Centrum w województwie małopolskim. W tym roku w akcję konsumencką zaangażowanych jest już 150 wybranych sklepów sieci Delikatesy Centrum w województwach małopolskim, podkarpackim i mazowieckim (Warszawa i okolice).

Carlsberg Polska zachęca konsumentów do segregacji opakowań
i odnoszenia butelek zwrotnych do punktów handlowych
Konsekwentnie od 2010 roku firma promuje segregację bezzwrotnych opakowań szklanych oraz zachęca do odnoszenia butelek zwrotnych do sklepów, współpracując z partnerami handlowymi i Organizacją Odzysku KOBA. W tym roku Carlsberg Polska rozpoczęła kampanię społeczną dedykowaną butelce zwrotnej „Weź mnie w obroty”, której partnerem merytorycznym jest Fundacja Nasza Ziemia. Ambasadorem kampanii jest Piotr Rogucki – muzyk, aktor, wokalista zespołu Coma. Wśród twórców wspierających akcję są m.in. Marta Zabłocka i Dennis Wojda – autorzy komiksów opowiadających o przygodach butelki zwrotnej.
Celem kampanii społecznej jest stworzenie pozytywnego trendu związanego z oddawaniem butelek zwrotnych do sklepu wśród konsumentów i handlowców oraz zwiększenie wiedzy Polaków na temat ekologicznego charakteru butelki, możliwości jej wielokrotnego wykorzystania, a tym samym zatroszczenie się o środowisko naturalne.

Carlsberg Polska w trosce o środowisko

Odpowiedzialność za środowisko stanowi jeden z priorytetów polityki CSR
w Carlsberg Polska. Firma podejmuje liczne działania mające na celu minimalizowanie swojego wpływu na otoczenie, m.in. poprzez racjonalne gospodarowanie mediami i odpadami (z nastawieniem na recykling) oraz edukację ekologiczną wśród pracowników, klientów i konsumentów.

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *